duminică, 4 aprilie 2010

In culisele atelierului - detalii mai putin poetice

Minunile astea mici pentru copii se fac cu multa rabdare si multa munca. De multe ori am fost intrebata atunci cand purtam ceva facut de mine sau cand imi imbracam copiii in asa ceva :"Tu le-ai facut?? Nu-mi faci si mie unul? te platesc!". De cele mai multe ori spuneam da, dar nu s-a concretizat nimic, pentru ca nimeni nu trecea de stadiul in care sa-si aleaga modelul sau materialul, iar eu nu puteam sa ma apuc sa muncesc cateva zile /saptamani ceva care nu era o comanda concreta. Si rar mi s-a intamplat sa am rabdare sa fac de doua ori un lucru, adica sa repet un model.

Acum mi-am zis sa incerc totusi. Atat pe baza de comanda ferma, dar si pe baza de stoc. Adica sa ma apuc sa impletesc ceva din fire care imi plac, in felul in care imi trece prin cap intr-un anumit moment sau dupa un model care mi-a ramas in cap cand am rasfoit o revista. Daca cineva va dori sa cumpere ceva, bine, daca nu, vor fi purtate de copiii mei, le voi darui prietenilor mei cu copii mici sau le voi pastra pentru bebe3, caci niciodata nu se stie ce ganduri are barza pentru fiecare dintre noi, nu-i asa?

Intrebarea care urmeaza logic este: si la ce preturi? Pretul ar trebui sa fie unul corect si fata de cel care cumpara si fata de munca depusa de mine. Adica nu poti cere 200ron pe o jacheta tricotata manual, dar nici nu poti gandi ca daca materialul a fost 20 de ron ai putea s-o dai cu 40. Daca pui preturi prea mari vinzi putin sau deloc, daca pui preturi mici vinzi mai mult, nu? Dar daca vinzi mult inseamna sa tricotezi mult. Adica munca multa pe bani putini. Pai asta pot sa fac la un serviciu obisnuit, nu? Asa ca voi afisa de acum inainte preturi pentru fiecare articol care sa poata reflecta valoarea reala a produsului: valoarea materialului, a muncii, valoarea lui estetica, dar si practica.

Nu va sfiiti sa cereti detalii, dar si reduceri. Nu ezitati sa trimiteti comentarii, sfaturi sau carcoteli, poate mai las ceva la pret.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu